تهران پاتوق

ساخت وبلاگ
قیمت اجاره مغازه و آپارتمان در تهران وشهرستان ها خرداد 95 قیمت خرید اپارتمان و اجاره بها رهن مغازه و خانه خرداد 95 نرخ خرید و فروش خانه درتهران خرداد 95 قسمت منزل و اجاره مغازه در مشهد خرداد 95

[rtl]نرخ قطعی آپارتمان در منطقه 10؟ +جدول
اقتصاد آنلاین- محمود باقری: آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده واحدهای مسکونی منطقه 10 تهران در اردیبهشت ماه 95 است. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور می باشد:[/rtl]

[تصویر: 3(1574).jpg]

[rtl]گزارش‌ میدانی اقتصاد آنلاین از نرخ خرید و فروش املاک پایتخت
قیمت آپارتمان در میدان منیریه تهران؟ +جدول
قتصاد آنلاین - مرضیه طهماسبی : آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده واحدهای مسکونی در میدان منیریه تهران در اردیبهشت 95می‌باشد. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور می‌باشد:[/rtl]

[تصویر: 1(3860).jpg]

آپارتمان در فرمانیه تهران متری چند؟ +جدول
اقتصاد آنلاین - علی کیوان پناه: آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده واحدهای مسکونی در منطقه فرمانیه تهران در اردیبهشت 95 می باشد. لازم به ذکر است که این ارقام مربوط به اعلام سامانه مشاورین املاک کشور است؛
[تصویر: 1(3859).jpg]

سوییت‎‌های شمال تهران چند؟ +جدول
اقتصاد آنلاین - علی کیوان پناه : به گزارش اقتصاد آنلاین، آنچه در زیر می‌آید جدول قیمت معاملات انجام شده انواع سوییت در شمال شهر تهران در اردیبهشت ماه جاری می‌باشد.
[تصویر: RFDFDFCV.JPG]

قیمت ها در شیراز

سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن با کیفیت مناسب و ارزان قیمت که باعث اشتغال زایی نیز می شود قابل تحسین است ولی پول های سرگردان که به سمت دلالی مسکن می رود نتیجه ای به جز تورم را نیز در بر نخواهد داشت ضمن اینکه این دلالی مسکن فقط بین واسطه ها است و در نهایت مصرف کننده واقعی متضرر می شود. دولت باید با حمایت از مواد اولیه ساخت مسکن به گونه ای از سرمایه گذاران این حوزه حمایت کند که قیمت تمام شده مسکن به قشر دیگر جامعه آسیب نزند.امروز دیگر نمی شود با چند وام و جمع و جور کردن حقوق کارمندی حتی در حاشیه شهر هم خانه خرید با این روند عده ای دارای چندین منزل مسکونی و عده ای دیگر بی بهره از این نیاز اساسی خواهند ماند.

 

قیمت خانه در شهر شیراز

 آدرس
   متراژ   
  سن‌بنا   
   قیمت واحد(تومان)   
 فرهنگ شهر

140

نوساز

4.000.000

 قدوسی غربی

140

2

4.500.000

 محلاتی جنوبی     

125

4

4.000.000

 همت شمالی

150

-

4.300.000

 باهنر شمالی

210

نوساز

2.700.000

 بلوار تندگویان

137

نوساز

2.000.000

 بلوار گلستان - 4 راه ادبیات 

155

3

2.650.000

 فخر آباد

150

6

2.300.000

 فاز 2 صدرا

99

2

1.200.000

 بلوار پاسارگاد

116

5

1.900.000

 ستارخان

180

5

4.500.000

 بلوار بعثت

115

3

3.700.000

 بلوار دانش

96

4

1.650.000

 شهرک فرزانگان - نارنج

100

4

1.800.000

 نیایش

200

2

6.000.000

 
میانرود - شهرک برق
 
200
11
1.600.000

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 202 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:49

عکس نوشته کارت پستال و تصاویر تبریک تولد امام زمان (عج) جدید 96

عکس های زیبای تبریک میلاد حضرت مهدی (ع) کارت پستال نیمه شعبان

تبریک میلاد امام زمان (عج) 

عکس نوشته متحرک ولادت حضرت مهدی عج ۹۵

مجموعه ای از عکس نوشته متحرک ولادت حضرت مهدی ( عج ) راگردآورده ایم.

عکس نوشته متحرک ولادت امام مهدی (عج)

عکس نوشته متحرک ولادت امام مهدی (عج) ۹۵

[تصویر: imam-zaman118.gif]
عکس نوشته متحرک ولادت حضرت مهدی ( عج )
[تصویر: imam-zaman27.gif]
عکس نوشته متحرک ولادت حضرت مهدی ۱۳۹۵
[تصویر: imam-zaman37.gif]
عکس نوشته متحرک ولادت حضرت مهدی
[تصویر: imam-zaman48.gif]
متن و عکس متحرک بمناسبت تبریک نیمه شعبان
[تصویر: imam-zaman57.gif]
متن تبریک نیمه شعبان ۹۵
[تصویر: imam-zaman67.gif]
اس ام اس تبریک نیمه شعبان ۹۵
[تصویر: imam-zaman77.gif]
متن و عکس متحرک بمناسبت تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)
[تصویر: imam-zaman87.gif]
[تصویر: imam-zaman98.gif]
متن و عکس متحرک بمناسبت تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)
[تصویر: imam-zaman107.gif]
متن و عکس متحرک بمناسبت تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)
[تصویر: imam-zaman119.gif]

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 202 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 23:49

سوره الرحمن یکی از پرفضیلت ترین سوره های مبارک قران کریم است. سوره ای که نام دیگرش «آلاء» و لقبش عروس قرآن است.

امام صادق علیه السلام فرمودند: از قرائت این سوره و عمل به آن غافل نباشید زیرا این سوره در دل منافقان استقرار نمی یابد.

الرحمن و نام دیگرش «آلاء» پنجاه و پنجمین سوره قرآن است که مکی و 78 آیه دارد. در فضیلت این سوره از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم روایت شده که فرمودند هر چیزی عروسی دارد و عروس قرآن سوره الرحمن است.

و در روایات دیگری آمده : هرکسی سوره الرحمن را قرائت کند خداوند به ضعف و ناتوانی او رحم می آورد و او توانایی ادای شکر نعمت های خدا دادی را پیدا می کند. امام صادق علیه السلام فرمودند: از قرائت سوره الرحمن و عمل به آن غافل نباشید زیرا این سوره در دل منافقان استقرار نمی یابد. در روز قیامت خداوند این سوره را به شکل انسانی در بهترین شکل و خوشترین بو وارد می کند تا اینکه در جایگاهی که نزدیکتر از آن وجود ندارد نزد خداوند می ایستد آنگاه خداوند می فرماید چه کسی در دنیا همواره تو را قرائت می کرد؟

سوره الرحمن در جواب می گوید ای پروردگارم فلان و فلان پس از آن چهره ایشان سفید و نورانی می شود خداوند به این گروه می فرماید هر کس را که دوست دارید شفاعت کنید آن گاه خداوند می فرماید به بهشت وارد شوید و هرجایی که دوست دارید سکونت گزینید.

از امام صادق علیه السلام نقل شده: هر کس سوره الرحمن را قرائت کند و همه جا پس از آیه «فبای الاء ربکما تکذبان» بگوید: «لابشیء من الائک رب اکذب» اگر در آن روز یا شب از دنیا برود شهید محسوب می شود.

از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت شده است: قرائت کننده سوره الرحمن در ملکوت آسمان ها و زمین ها ساکن در بهشت فردوس خوانده می شود.

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر سوره الرحمن را بنویسند و همراه کسی که درد چشم دارد باشد، بهبود می یابد.

چرا سوره الرحمن عروس قران است

همچنین در میان آیات و سوره های قرآن، بعضی از درخشندگی و برجستگی خاصی برخوردارند که ائمه علیهم السلام به آن ها اشاره کرده اند. از آن جمله سوره «الرحمن» است که «عروس قرآن» لقب گرفته است.(مستدرک الوسائل، ج 4، ص 351: روی عن موسی بن جعفر، عن آبائه عنه قال: «ولکل شی ء عروس و عروس القرآن سوره الرحمن - جل ذکره - ».)

اما چرا «عروس» و نه چیز دیگر؟ معلوم است که به خاطر زیبایی این سوره است، آن هم زیبایی مفاهیم این سوره، نه زیبایی ظاهر آیات و الفاظ آن؛ چه اینکه ظاهر آیات این سوره چندان تفاوتی با دیگر سوره ها ندارد و شاید بتوان سوره های زیباتری هم از نظر نظم و نثر در قرآن پیدا کرد که به آن ها لقب «عروس» داده نشده است.

فضیلت سوره الرحمن

1)آسان شدن امور :

از رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم نقل شده: هر کس این سوره را بنویسد و به خود همراه داشته باشد خداوند هر کار سختی را برای او آسان می کند.

2) درمان درد چشم:

امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر سوره الرحمن را بنویسند و همراه کسی که درد چشم دارد باشد، بهبود می یابد.

3) بهبود بیماری طحال، قلب و...

مرحوم کفعمی در کتاب المصباح آورده است : اگر سوره الرحمن را بنویسند و بشویند و از آب آن بیاشامند برای بیماری طحال و دردها و بیماری های قلب مفید است و اگر نوشته آن را برای درد چشم و بیماری صرع به همراه داشته باشند بهبود می بخشد.

4)آسان شدن وضع حمل:

برای تسهیل وضع حمل آیه «سنفرغ لکم ایها الثقلان فبای الاء ربکما تکذبان» را بنویسند و بر پشت حامله ببندند بعد که فارغ شد آن را باز کنند.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 215 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 6:20

تاریخچه استفاده از فلزات در ایران : 
در مورد تاریخ استفاده از مس نظرات ضد و نقیضی دیده می شود. گروهی استفاده از آن را در حدود 20 هزار سال پیش از میلاد، و عده ای تاریخ استفاده آن را به حدود 12 هزار سال پیش از میلاد و به کشور مصر نسبت می دهند. برخی ساکنان اولیه ایران را نخستین ذوب کنندگان و استفاده کنندگان از فلز مس تصور می کنند و تاریخ آن را به حدود 9 هزار سال پیش از میلاد می دانند. با این حال، به نظر بسیاری از باستان شناسان استخراج و ذوب مس توسط ساکنان اولیه ایران و در محلی به نام تل ابلیس صورت گرفته است. 
براساس شواهد باستان شناسی و معدن کاری قدیمی، مرکز، شرق و شمال ایران دارای کهن ترین پیشینه فلزگری می باشند. اواخر هزاره هفتم در ایران را مرحله گذر از عصر نوسنگی به عصر فلزات می دانند، در حالی که عصر نوسنگی در اروپا تا هزاره چهارم ادامه داشته است. در سال 1966 در فرانسه مجسمه گوسفندی از فیروزه ساخته شده بود و در موزه ای به عنوان هنر 7000 ساله ایران، به تماشای همگان گذاشته شد و این موضوع نشان از آن دارد که تاریخ استخراج و به کارگیری فیروزه در ایران، به بیش از 7000 سال پیش می رسد. همچنین کوره های قدیمی ذوب فلزات و سرباره های باقیمانده آنان، در دامنه رشته کوه های زاگرس و البرز تا کویر یزد، کرمان ، قم ، کاشان ، خراسان و همچنین در دامنه رشته کوههای بلوچستان مانند سرباره های معدنی مس چهل کوره و معادن متروکه سرب و روی بین ناحیه خارستان و بید ستر تفتان حاکی از مهارت نیاکان ما در امر استحصال فلزات از مواد معدنی دارد. 

وجود کلمه aios به معنی فلزات در زبان هند و اروپایی، نشان دهنده این است که تمدن هند و اروپایی پیش از مهاجرت، به عصر فلزات رسیده اند. این کلمه در لاتین aes به معنی مفرغ و مس و در سانسکریت به ayas یعنی آهن تبدیل شده است. واژه آهن در زبان پارسی مشتق از آسن asen (در زبان کردی) می باشد که واژه های آیزن eisen (آلمانی) و آیرون iron (انگلیسی) از آن مشتق شده است. 
از آغاز هزاره سوم پیش از میلاد، در نوشته های دوره های پادشاهی سومری، بابلی و ایلامی اغلب از پیشرفت های ایرانیان در زمینه صنعتی ، معدنی و بازرگانی یاد داشته است. در این مراکز صنعتی، فلزگرایی و سفالگری – صنعت سنگ صابون و سنگ مرمر، رونق فراوانی داشته است و همچنین در کارگاههای آنها سنگ های نیمه قیمتی چون عقیق ، سنگ لاجورد و فیروزه تولید، شده است. 
آغاز عصر مفرغ (برنز) در ایران، درست همزمان با 2 هزار سال پیش از میلاد بوده است. کشف مفرغ موجب ساخت بیشتر اشیای فلزی و تقاضای روزافزون مواد خام شد. احتمال می رود که معدن قلع ده حسین در نزدیکی شازند در این زمان شناخته شده باشد. بین سالهای 1000 تا 2000 میلادی، فلز آهن نیز در ایران به کار گرفته شد. کاربرد عمومی فلز آهن، در جنگاوری و کشاورزی، اوضاع تجارت را در آغاز هزاره اول تغییر داد زیرا این تجارت بر پایه خرید و فروش مس و فلزاتی بود که با مس ترکیب می شوند. احتمال می رود که کانسارهای آهن شاه بلاغ (جنوب زنجان)، ماسوله و گل گهر در این برهه از زمان شناخته شده اند. 

در نیمه دوم هزاره اول پیش از میلاد، با تاسیس دولت نیرومند هخامنشی، شناخت زمین و بهره برداری از ثروت های نهفته آن، روبه گسترش نهاد و استخراج مس، طلا، نقره، سرب، روی و دیگر فلزات به فراوانترین حد خود رسید. ایرانیان در این زمان، از آهن در تهیه پولاد استفاده می کردند و در تهیه جنگ افزار و ساختن پل استفاده می نمودند و سپس این پل ها را با قیر اندود می نمودند که هنوز هم بدون زنگ زدگی باقی مانده اند. همچنین برای استحکام ساختمان های تخت جمشید و پاسارگاد، از آهن و سرب استفاده شده است. در این دوره طلا و نقره نیز کاربرد فراوانی داشته است و تصور می شود که معادن طلای زرشوران تکاب، زرین اردکان یزد، کوه زر دامغان، کوه زر تربیت حیدریه، قلعه زری بیرجند، سرب و روی کوه سورمه فیروزآباد، آهن نیریز و فیروزه نیشابور در این دوره ایجاد شده اند. 
در دوره ساسانیان کانسارهای سرب، روی، مس، طلا و آهن زیادی شناخته شده اند. یشتر اشیاء و ابزار فلزی که در حفاریهای باستان شناسی به دست آمده، متعلق به دوره ساسانی می باشد و از جمله معادنی چون سرب و نقره نخلک، سرب و نقره خارستان و سرب و نقره آهنگران ملایر قابل اشاره است. 
با حمله اعراب به ایران، فعالیت های معدنی زمانی را به انحطاط گذراند. اما در سده های سوم و چهارم که به نام دوره رنسانس اسلام نامیده شده است، صنایع فلزی و معدن کاری بتدریج رونق نهاد. 
در دوره صفویان استخراج از معادن زیرزمینی انجام گرفت و در این دوره قلع در این یافت نمی شد اما آهن و فولاد، طلا و نقره به مقدار زیادی استخراج می شد. در دوره قاجاریه و به ویژه زمان امیرکبیر، اقداماتی برای بهره برداری از معادن طلا به عمل آمد. از معدن طلای موته در نزدیکی دلیجان در این دوره نیز بهره برداری شده است. 
آرسنیک به مقدار زیادی به صورت زرنیخ زرد و قرمز در کردستان و حوالی قزوین دیده شد. همچنین گوگرد، نمک طعام، شوره و زغال سنگ به صورت معادن روباز یافت شدند. در این دوره نفت و سنگ نمک از جزیره قشم، گل اخری در جزیره هرمز و ابوموسی، گوگرد در شرق و غرب بندرلنگه و فیروزه در نیشابور یافت شدند. 
در اوایل سده چهاردهم هجری خورشیدی، با پیدایش ثبات اوضاع سیاسی در ایران، برنامه هایی در جهت صنعتی شدن کشور انجام گرفت مانند احداث مجتمع ذوب آهن و ذوب مس و کارخانه های بافندگی، قندسازی و سیمان 

نخستین فعالیت های معدنی از سوی دولت در حدود 1313 در مناطق انارک و شمشک آغاز گشت. در سال 1316 معدن زغال سنگ گلندرود (در استان مازندران) گشایش یافت. همچنین معادن سرب و روی در حوضه های انارک – اصفهان – یزد، معادن مس عباس آباد و زنجان نیز مورد اکتشاف و بهره برداری قرار گرفتند. در سال های بین 1340 – 1332 مطالعات زمین شناسی توسط شرکت های نفت در پهنه های رسوبی تمرکز یافت و امکان وجود نفت و گاز در آنها مورد ارزیابی قرار گرفت.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 218 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:12

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین فروردین ماه

امروز ممکن است شیفته ی خیال بافی های تان شده باشید، اما دنیای واقعی را فراموش نکرده اید و می دانید که کارهای نیمه تمام بسیاری انتظارتان را می کشند. حتی اگر کاری را به فردا موکول کنید، باز هم نمی توانید از فکر کردن به آن خودداری کنید. اگر بیش از حد نگرانی نشان دهید فقط اضطراب تان بیشتر می شود، مگر این که چاره ای اندیشیده باشید. کاری را که امروز می توانید انجام دهید به فردا نیندازید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین اردیبهشت ماه

به نظر می رسد که نزد اطرافیان تان بسیار محترم هستید، زیرا اعتماد قابل توجهی به شما دارند. اگر امروز تصمیمی بگیرید و پای آن بایستید این حس احترام چند برابر خواهد شد. شاید افکاری که دارید در حال حاضر توجه کسی را جلب نکنند، اما از آن جایی که در رفتارتان بسیار جدی و مصمم هستید دیگران متوجه فکر عمیقی که پشت نقطه نظرات تان هست خواهند شد. حواس تان باشید که از این شاخه به آن شاخه نپرید، اگر دوست دارید مسیر افکارتان را تغییر دهید عجله نکنید، بعداً هم فرصت باقی است.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین خرداد ماه

امروز نمی توانید ذهن تان را آرام کنید، زیرا مدام مشغول بررسی نتایج احتمالی تک تک کارهایی هستید که انجام شان می دهید. به نظر می رسد که خوش بینی شما رنگ می بازد، زیرا فرصت ویژه ای که روی آن حساب کرده بودید چندان خوب پیش نمی رود. این را می دانید که وقتی در مسیری قدم گذاشتید دیگر راه برگشتی وجود ندارد و نمی توانید تصمیم تان را پس بگیرید. پس بهتر است قبل از این که تصمیم نهایی را بگیرید همه چیز را خوب بررسی کنید. شاید فکر کنید که دیر شده است، اما هنوز هم فرصت دارید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین تیر ماه

امروز ممکن است اطرافیان تان متوجه آشوبی که در دل تان افتاده نشوند، زیرا می توانید همه ی نگرانی های تان را به خوبی از نظرها پنهان کنید. دقیقاً می دانید که می خواهید آینده ی خود را چه شکلی رقم بزنید، اما فکر می کنید که در مسیر درست قرار نگرفته اید. حتی اگر آرزوهایی که برای آینده دارید همه چیز زندگی تان را پیچیده تر می کنند، به شما توصیه می شود که از آن ها دست نکشید. مطمئن باشید که این شک و تردید به زودی رخت می بندد و می توانید هر چیزی را که در ذهن دارید به واقعیت تبدیل کنید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین مرداد ماه

امروز ایده های فوق العاده جالبی در سر دارید که همه را شگفت زده خواهند کرد، به ویژه اگر شرایط طوری باشد که هیچ کس انتظار نوآوری نداشته باشید. اما افکارتان آن قدرها هم که به نظر می رسد قابل توجه نیستند، فقط این که کمی اغراق آمیز درباره ی آن ها حرف زده اید. اگرچه خودرأی و سرسخت هستید، اما باید سعی کنید حمایت دیگران را از دست ندهید. اگر اختلاف نظری وجود دارد وارد مذاکره شوید، فکر نکنید که این کار به معنی کوتاه آمدن از ارزش هایی است که باورشان دارید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین شهریور ماه

امروز ممکن است درباره ی یکی از دوستان یا همکاران تان قضاوت اشتباه کنید. اما می توانید در صورت مشخص شدن حقیقت ماجرا به قضاوت نادرست تان پایان دهید. احتمال این که انرژی خود را بیهوده تلف کنید زیاد است، به همین دلیل باید همه ی حواس تان را روی یک رابطه ی خاص متمرکز کنید. ابتدا سعی کنید انرژی های فردی خود را در مسیر درست هدایت کنید و بعد به دنبال سایر اهداف تان بروید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین مهر ماه

به جای این که سخت بگیرید و همه ی توجه تان به کار و مشغله های بسیار باشد، به شما توصیه می شود که کمی همه چیز را آسان تر بگیرید. اول از همه باید به وظایف همیشگی تان عمل کنید، پس فعلاً هیچ مشغله ی دیگری را به جز کارهای روزمره قبل نکنید. هوشمندانه ترین راهکار این است که کمترین وظایف را به عهده بگیرید تا بتوانید بین کار و تفریح تعادل برقرار کنید. هیچ راه دیگری وجود ندارد، زیرا کار و تفریح در کنار هم موجب رضایتمندی شما خواهند شد.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین آبان ماه

به نظر می رسد که رویاهای دلپذیر شب گذشته با برآمدن تابش خیره کننده ی خورشید رنگ باخته اند. ممکن است به راحتی نتوانید افکار خوشایندی را که در سر داشتید به خاطر بیاورید، مگر این که از این به بعد آن ها را جایی یادداشت کنید. پس خودتان را به خاطر چیزی که فراموش شده به زحمت نیندازید. بدانید که تا چند روز آینده همه ی آن چیزهایی را که می خواهید یادتان می آیند. پس فعلاً سعی کنید زمینه را برای بروز خاطرات فراموش شده آماده نگه دارید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین آذر ماه

از شما انتظار می رود که خودی نشان دهید، اما اکنون در حال و هوایی هستید که بیشتر دل تان می خواهد در منزل بمانید و استراحت کنید. به شما توصیه می شود که اول تعهدات تان را به انجام برسانید تا بعد از آن بتوانید در تنهایی خودتان غرق شوید، به این ترتیب می توانید مدتی از دنیای اطراف تان فاصله بگیرید. از آن جایی که آدمی هستید که همیشه در جمع حضور دارد، اکنون ممکن است از این لذت تنهایی احساس گناه کنید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین دی ماه

امروز ناگزیرید که در مسیر انجام کارهای روزانه ی خود تصمیمات بسیاری اتخاذ کنید. به نظر می رسد که بین شما و اطرافیان تان فاصله ی احساسی اتفاق افتاده است. درست است که اشتباهی از شما سر نزده است، اما باز هم ممکن است از جانب خودتان مطمئن نباشید. به شما توصیه می شود که راهی پیدا کنید تا حرف های تان تأتیرگذارتر شوند، فقط این که خودتان را باور داشته باشید.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین بهمن ماه

امروز بسیار امیدوار به نظر می رسید، زیرا به همه ی ارزش هایی که باورشان دارید پایبند مانده اید. اما از طرفی هم نگران هستید که مبادا تلاش های تان کافی نباشند و نتیجه نگیرید. با فکر کردن به این شک و تردیدها وقت ارزشمندتان را تلف نکنید. در عوض به چیزهای خوب و مثبتی فکر کنید که می توانید انجام دهید. اگر می خواهید تغییر بزرگی ایجاد کنید نباید به تنهایی وارد عمل شوید، زیرا چنین تحولی به همکاری و تعاون نیازمند است.

فال روزانه 31 اردیبهشت متولدین اسفند ماه

به نظر می رسد که نمی توانید خودتان را از ماجراهای احساسی و عاطفی اطرافیان تان دور نگه دارید. هیچ راهی وجود ندارد که بین خودتان و همه ی آدم های دنیا دیوار بکشید. پس بهتر است به دنبال منشأ افکار و احساسات کنونی تان نباشید و بیخودی خودتان را به زحمت نیندازید. سعی کنید از این که مجبورید با دیگران از یک هوا نفس بکشید لذت ببرید و بدانید که تنهایی آن قدرها هم که فکر می کنید خوشایند نیست.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 194 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:12

در آستانه میلاد با سعادت امام عصر، حضرت مهدی(عج) و نیمه شعبان مجموعه‌ای از بهترین مولودی‌های اجرا شده توسط مداحان اهل بیت(ع) در سالهای اخیر را برای شما کاربران گردآوری کرده‌ایم. فایل‌های صوتی مولودی امام زمان(ع) از لینک‌های زیر قابل دریافت است.
منبع:باشگاه خبرنگاران
حاج عبدالرضا هلالی:
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

حاج محمود کریمی:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 213 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:12

[تصویر: ra4-5591.jpg]

مرزهای شخصی برای تنبیه یا کنترل کردن دیگران نیست‎

 

مهمترین چیز درمورد مرزهای شخصی این است که این مرزها برای تنبیه یا کنترل کردن دیگران نیست. این مرزها برای این است که به دیگران نشان دهید چه چیزهایی در زندگی شما قابل قبول است و چه چیزهایی نیست. این مرزها به شما کمک می‌کند تعادل زندگی‌تان را حفظ کرده و از بدن، ذهن، احساسات و زمانتان درمقابل تقاضاهای زیان‌آور و نامطلوب دیگران محافظت کنید.

وقتی مرزهای شخصی‌ تان چندان قوی نباشند، هم احترام خودتان و هم احترام اطرافیانتان به خطر خواهد افتاد. جای تعجب نیست که افراد سلطه‌گر، زورگو، نامحترم و آویزان را به زندگی‌تان جذب خواهید کرد.

اینها به نظرتان آشنا نمی‌آید؟

– وقتی واقعاً می‌خواهید جواب «نه» بدهید، می‌گویید، «آره».

– وقتی به کسی «نه» می‌گویید، عذاب‌وجدان می‌گیرید.

– برای به دست آوردن آرامش برخلاف ارزش‌های واقعی‌تان عمل می‌کنید.

– وقتی کسی با شما بدرفتاری می‌کند، از خودتان دفاع نمی‌کنید.

– برای دوست داشته‌شدن بیش از اندازه تلاش می‌کنید.

– به دیگران اجازه می‌دهید حرف‌هایی به شما بزنند یا کارهایی با شما بکنند که موجب ناراحتی‌تان است.

– انتظار دارید که نزدیک‌ترین افراد به شما، بدون اینکه چیزی بگویید از چیزهایی که ناراحتتان می‌کند باخبر شوند.

متاسفانه، بعضی‌ها بخاطر این باور اشتباه که برای به دست آوردن دل و احترام دیگران باید همیشه در دسترس آنها باشند، برای خودشان مرز‌های شخصی نمی‌گذارند. مشکل اینجاست که هر عمل موافقت، انکار نفس یا نیازمندی، احترام دیگران را از بین می‌برد.

اگر به تطبیق دادن خودتان به دیگران عادت کرده‌اید، فرآیند ایجاد مرزهای شخصی به نظر غیرطبیعی و تهدید‌آمیز می‌آید ولی اگر به آن پایبند شوید، متوجه می‌شوید که به مرور زمان همه چیز برایتان ساده‌تر می‌شود و بدون شک ارزشش را خواهد داشت!

ایجاد مرزهای شخصی سالم برای خود

با خودتان شروع می‌شود

فرآیند ایجاد مرزهای شخصی با خودتان شروع می‌شود که اول قبول کنید که نه تنها لایق این هستید که این مرزها را داشته باشید بلکه وجود این مرزها برای مراقبت از خودتان ضروری هستند. دوم اینکه، باید قبول کنید که حق ایجاد این مرزها را دارید. شاید به نظرتان عجیب برسد ولی من کسانی را می‌شناسم که قلباً نمی‌دانستند که چنین حق انتخابی دارند.

درواقع، شما نه تنها حق دارید اینکار را بکنید، بلکه مسئولیت اینکه دیگران چطور با شما رفتار کنند هم بر عهده خودتان است. مرزهای شما بعنوان فیلترهایی عمل می‌کند که مشخص می‌کند چه چیز در زندگی شما قابل‌قبول است و چه چیز نیست.

البته زمان‌های خواهد بود که کسی به کمک شما نیاز دارد و با احترام از شما کمک می‌خواهد. باید قبول کنید که زمان کمی تجربه کردن و شاید چند قدم اشتباه برداشتن می‌خواهد ولی بالاخره یاد می‌گیرید فرق بین یک درخواست قابل‌قبول و درخواستی که شما را در معرض خطر پس‌رفت قرار می‌دهد.

نیازهایتان را مشخص کنید

تشخیص اینکه کجاها به فضا، احترام، انرژی و قدرت شخصی بیشتری نیاز دارید، قدم دوم است و برای آن باید زمان بیشتری صرف کنید تا آگاهی‌تان را نسبت به خود بیشتر کنید. با تشخیص الگوهای تکراری از موقعیت‌ها و رفتارهایی شروع کنید که موجب خشم، بی‌انرژی کردن و یا افسرده کردنتان می‌شوند.

وقتی این موقعیت‌های خاص را تشخیص دادید، آنها را در یک دفترچه یادداشت کنید. نگران توانایی نوشتن خود نباشید، این تمرین برای این است که کمکتان کند بفهمید اوضاع از چه قرار است. دلیل اهمیت آن این است که خیلی وقت‌ها ما بعضی چیزها را برای خودمان خیلی مهم می‌کنیم ولی در حقیقت اصلاً موضوع خاصی نیستند.

بعنوان مثال، ممکن است میزان زیادی انرژی منفی روی خواهرتان صرف کنید چون عادت کرده است بدون اینکه از قبل خبر دهد، بچه‌هایش را پیش شما بیاورد تا از آنها مراقبت کنید. موضوع اصلی خواهرتان نیست، موضوع این است که احساس می‌کنید به شما احترام گذاشته نشده و به اشتباه باور دارد که چون خواهر او هستید نمی‌توانید به او «نه» بگویید. خوب خبر خوب این است که، شما کاملاً حق دارید که برای خانواده‌تان هم مرز تعیین کنید.

 

[تصویر: ra4-5592.jpg]

وقتی مرزهای شخصی‌ چندان قوی نباشند، هم احترام خود و هم احترام اطرافیان به خطر خواهد افتاد

 

مرزهایتان را مشخص کنید

اگر قبلاً تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اید، توصیه ما این است که از کم شروع کنید. اگر یک موضوع است که عصبانی‌تان می‌کند، بهتر است روی رفتار یا موقعیتی تمرکز کنید که چندان خطرساز و تهدیدآمیز نباشد تا بتوانید فرآیند تعیین کردن نیازها و بیان آنها را به راحتی انجام دهید.

اشتباهی که خیلی‌ها وقتی می‌خواهند برای خود مرز تعیین کنند مرتکب می‌شوند این است که از سر خستگی و خشم اینکار را شروع می‌کنند. با این روش مطمئناً با شکست یا مشاجره مواجه خواهند شد. ایجاد مرزهای قوی و باثبات به رفتار خودتان بستگی دارد، بنابراین بهتر است با محبت برای دیگران و همچنین خودتان آن را انجام دهید.

بااستفاده از دفترچه‌تان، مرزها و همچنین رفتارهایی که برایتان قابل‌قبول است و رفتارهایی که قابل‌قبول نیست را توصیف کنید. به عبارت دیگر، اینجا دقیقاً همانجایی است که تصمیم می‌گیرد خطرهای مرزی‌تان را بکشید.

 

بیان مرزهایتان

وقتی زمان اجرای مرزهای جدیدتان می‌شود، اجازه بدهید تجربه و سطح راحتی‌تان هدایتتان کند. یک راه برای انجام این کار این است که از سناریوی معمول رفتار غیرقابل‌قبول استفاده کنید.

به مثال خواهرتان برمی‌گردیم. ازآنجاکه در گذشته آن رفتار را به رفتاری راحت تبدیل کرده‌اید، شاید ایده خوبی نباشد که یکدفعه در خانه‌تان را به روی او ببندید. کاری که می‌توانید بکنید این است که بچه‌ها را قبول کرده بعد از او بخواهید که قبل از اینکه برود، چند دقیقه با او حرف بزنید. بعد برایش توضیح دهید که چقدر همیشه از دیدن او و فرزندانش لذت می‌برید (حتی اگر نمی‌برید، لبخند بزنید و تحمل کنید) ولی واقعاً دوست دارید اگر لازم باشد که از فرزندانش مراقبت کنید، از قبل به شما اطلاع داده شود. از زبان خودتان استفاده کنید، مهربان باشید ولی احساس نکنید که لازم است خودتان را برای او توضیح دهید یا عذرخواهی کنید.

بعضی‌ها کاری می‌کنند که احساس عذاب‌وجدان کنید تا اینکه بتوانند به چیزی که می‌خواهند دست پیدا کنند. ولی اگر به خودتان ایمان داشته باشید و باور داشته باشید که کار درستی انجام می‌دهید، خواهید دید که مشکل خودشان است، نه مشکل شما.

بر عذاب‌ وجدانتان غلبه کنید

آماده باشید. باید آماده باشید که انتخاب‌های سختی برای تغییر سبک‌زندگی‌تان بگیرید و عذاب‌وجدان متداول‌ترین مانعی است که وقتی می‌خواهید از خودتان محافظت کنید گرفتارش می‌شوید. فقط باید به خودتان یادآور شوید که اصلاً چرا این مرزها را برای خودتان مشخص کردید.

البته ممکن است اطرافیانتان هم به حالت دفاعی بروند که البته به عذاب‌وجدان شما اضافه خواهد کرد. ولی اکثر افراد به مرور زمان به این مرزهای جدید شما عادت خواهند کرد ولی بعضی ممکن است با آن کنار نیایند. هیچ اشکالی ندارد چون مطمئناً نمی‌خواهید کسانی که ارزش‌ها و احترام نفس شما را رعایت نمی‌کنند در زندگی‌تان جایی داشته باشند.

به خودتان ایمان و باور داشته باشید

هیچکس بهتر از خودتان نمی‌داند که به چه چیزهایی نیاز دارید و به چه چیزهایی ارزش می‌گذارید. اجازه ندهید کسی این تصمیمات را برای شما بگیرد. مرزهای سالم به شما این امکان را می‌دهد که به توانایی‌ها و فردیت خودتان و دیگران احترام بگذارید. محدوده‌های مشخص و قاطع برای خودتان مشخص کنید تا دیگران به آن احترام گذاشته و هر کاری که از دستشان برمی‌آید برای رعایت آن انجام دهند.

صبور باشید

قبول کنید که این تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد. جدا کردن خود از احساسات و باورهایی که باعث می‌شد مرزهای ضعیف را قبول کنید، نیاز به صبر و تمرین دارد.

خوشبختانه وقتی مرزهای شخصی‌ را برای خودتان مشخص رده و آنها را اجرا کرید، احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس بیشتری خواهید کرد چون با این روش ارزش خودتان را به همه نشان می‌دهید. هرچه برای متعهد شدن به مرزهای شخصی‌تان بیشتر تلاش کنید، عشق، احترام و حمایت بیشتری در زندگی‌تان پیدا خواهید کرد.

 

منبع: مردمان

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 189 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:23

[تصویر: fo3888.jpg]

یخمک یکی از خوشمزه ترین دسرهای بهار و تابستانی است

یخمک یکی از خوشمزه ترین دسرهای بهار و تابستانی است که در بین بچه ها و حتی برزگترها طرفداران بسیاری دارد. توت فرنگی، انگور، گیلاس، آناناس، انبه و ... همه  را برای تهیه یخمک می توانید استفاده کنید.

 

مواد لازم برای تهیه یخمک میوه ای :

 میوه یخ زده مانند انگور بدون هسته،گیلاس بدون دانه و توت فرنگی
 450 گرم
 شکر
 30 گرم
آب لیمو ترش
 یک عدد
 یخ بزرگ
6 عدد
نعناع
جهت تزیین

طرز تهیه یخمک میوه ای :

20 دقیقه قبل از تهیه میوه را از فریزر دربیاورید. اطراف میوه باید کمی نرم شده باشد اما نه به طور کامل.

شکر را با 30 میلی لیتر آب و آب لیمو بجوشانید تا شکر آب شود سپس بگذارید خنک شود.

آب شکر و میوه را در مخلوط کن بریزید و هم بزنید. یخ را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

می توانید آن را در ظرف بریزید و در فریزر قرار دهید.

هنگام سرو کردن با نعناع تزیین کنید.

منبع : khorasannews.com

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 196 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:23

[تصویر: ra4-5587.jpg]

بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد‎

 

اگر همیشه احساس خستگی می کنید، تنها یک تغییر در چیزی که می خورید (رژیم غذایی) یا تغییر در کارهایی که در طول روز انجام می دهید (الگوی رفتاری)، می تواند تمام آن چیزی باشد که شرایط شما را هم متحول می کند.

قطعا نمی توانید تمام کارهایی که در لیست زیر برای تان می گوییم را همیشه انجام دهید (اگر هم این کار را انجام دهید در واقع برای به دست آوردن انرژی بیشتر فقط خودتان را خسته کرده اید). اما همه آنها را امتحان کنید که ببینید کدام مورد برای شما و برنامه ای که دارید سودمند هستند. چندتا از این نکات را به روال روزانه تان اضافه کنید یا می توانید برای اینکه بعضی کارها را برای خودتان جالب تر کنید، آنها را با یکدیگر بیامیزید یا تغییرشان دهید.

برای داشتن حس تازگی جوراب های تان را عوض کنید

این روش حقه زیرکانه ای است. با خود یک جفت جوراب به سر کار ببرید و وسط روز آنها را تعویض کنید (ترجیحا بعد از ناهار)، با انجام این کار خواهید دید چقدر احساس سرزندگی می کنید. این ترفند به ویژه در روزهایی که زیاد پیاده روی می کنید (مانند روزهایی که برای پیاده روی بیرون می روید یا قرار است با خانواده به یک پارک تفریحی بروید) بسیار مفید است.

بلند آواز بخوانید

اگر در محل کار در اتاقی با سایر همکاران هستید و لازم است خودتان را کمی تخلیه کنید، پس بهتر است سریع به گوشه ای دنج و خلوت بروید و بلند آواز بخوانید. اگر هم با همکاران تان صمیمی هستید، همه را مجبور کنید که با هم آواز بخوانید. پس باید آهنگی را انتخاب کنید که همه بلد باشند. تکان دادن سر با ریتم آهنگ و تکرار کردن آهنگ با صدای بلند، انرژی مورد نیاز را به شما می دهد. هر آهنگ حدودا سه دقیقه است. این روش شیوه سریعی برای تولید آدرنالین در بدن است که کمی هم طول می کشد. همچنین شب هایی که باید پروژه ای را تحویل دهید آواز بخوانید و خستگی خود را در کنید.

خود را از گرفتگی بینی خلاص کنید

اگر داشتن آلرژی مسیر سینوس های شما را مسدود کند، حتما احساس خستگی بیشتری خواهید کرد و بداخلاق می شوید. مصرف داروهای ضد آلرژی سینوس ها و همچنین ذهن تان را پاکیزه و تازه می کند.

بر اساس ساعت بدن تان کار کنید

بدن ما در طول روز افت و اوج و جریان های متفاوتی از انرژی دارد. صبح پس از ۸ ساعت خواب کامل روزمان را با حس تنبلی آغاز می کنیم. انرژی بدن مان در اواسط روز به اوج خود می رسد و طبیعی است که بخواهیم بعدازظهر کمی خواب نیم روزی داشته باشیم.

اوایل شب دوباره انرژی زیادی در بدن مان حس می کنیم و پس از آن قبل از رفتن به رختخواب این انرژی به پایین ترین سطح خود می رسد. هنگامی که ریتم طبیعی انرژی که بدن تان در طول روز دارد را درک کردید، می توانید برای انجام کارهای روزانه تان برنامه ریزی کنید. وظایف مهم و حیاتی را در ساعات اوج انرژی روزانه خود انجام دهید و بعدازظهرها هم از گذاشتن قرار ملاقات های کسل کننده اجتناب کنید.

یک تکه شکلات بخورید

زیاد شکلات نخورید اما اگر خواستید شیرینی بخورید، بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن تان هم کمک کند شکلات است. ما از شکلات مقدار کمی اندروفین دریافت می کنیم (همچنین لازم به ذکر نیست که حتی مقدار کمی کافئین که در شکلات است انرژی شما را تقویت می کند) شکلات تلخ در مقایسه با شکلات شیری میزان کافئین بیشتری دارد.

یک میان وعده مقوی بخورید

چند ساعت بعد از ناهار، میان وعده سالم کوچکی که میزان قند کمی دارد و پروتئین و یا فیبر دارد بخورید. خوردن این میان وعده به شما کمک می کند با نیروی بیشتری روزتان را به پایان برسانید. بعضی از پیشنهادهایی که می توانید برای میان وعده بخورید عبارتند از مخلوط انواع آجیل ها، ماست بدون چربی، کره بادام زمینی و سیب، اسموتی انواع توت های یخ زده.

 

[تصویر: ra4-5588.jpg]

بهترین شیرینی که می تواند به انرژی گرفتن تان هم کمک کند شکلات است‎

 

تمشک زیاد بخورید

مخصوصا تمشک هایی که رنگ آبی، قرمز یا بنفش دارند. این رنگ ها از آنتوسیانین ها به وجود می آیند. آنتوسیانین یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که انرژی بدن را افزایش می دهد. هر نوعی از تشمک ها دربردارنده مقدار زیادی از این ماده است. همه انواع تمشک ها به مبارزه با خستگی کمک می کنند و همچنین لذیذ هستند.

لباس های رنگ روشن بپوشید

این حیله به تاثیر حالتی مربوط است که شما بر دیگران می گذارید و واکنش آنها را نسبت به خود دریافت می کنید. اگر لباس های تیره با رنگ های غم انگیز بپوشید همین تیرگی و غم انگیزی را به دیگران منتقل می کنید و مردم نیز با رفتار سرد به شما پاسخ می دهند اما اگر لباس های با رنگ روشن و شاد بپوشید، هم حال و حوصله خودتان بهتر می شود و هم رفتاری که از دیگران دریافت می کنید رنگ شادی و محبت دارد و همین موضوع حال شما را بهتر می کند و به شما انرژی می بخشد.

چرت بزنید

اما این کار را روی صندلی تان انجام دهید. روی مل دراز نکشید چون در این صورت بلند شدن از جای تان بسیار سخت می شود. سعی کنید تا آنجا که می توانید مدت چرت تان را کم کنید. حداکثر ۵ تا ۱۰ دقیقه. اگر مدت زمانی که چرت می زنید از این بیشتر باشد تاثیر معکوسی بر شما خواهد داشت و برای باقی روز گیج و پرت خواهید بود.

آروماتراپی با اسطوخودوس

نتایج تحقیقی که در این خصوص انجام شد نشان داده که عطر اسطوخودوس میزان هوشیاری فرد را افزایش می دهد. در این آزمایش به شرکت کنندگان تست های ریاضی دادند. آنها ۳ دقیقه قبل و بعد از آروماتراپی یا رایحه درمانی با اسطوخودوس آن تست ها را حل کردند. افراد مورد آزمایش پس از رایح درمانی با سرعت و دقت بیشتری به تست ها پاسخ دادند.

هر روز در زمان معینی بیدار شوید

خودتان را عادت دهید که هر روز سر ساعت معینی از خواب بیدار شوید، حتی آخر هفته ها. این کار ساعت بدن شما را تنظیم می کند. در غیر این صورت، زمانی که به خواب نیاز دارید بیدار می مانید یا حتی بدتر از آن! زمانی که باید بیدار باشید می خوابید. واقعا شرم آور است که سر یک جلسه مهم کاری خمیازه بکشید یا چرت بزنید.

کلیدی ترین روش حل این مسئله این است که هر شب سر ساعت معینی به رختخواب بروید. اگر می خواهید یک روزه چرخه خواب تان را تنظیم کنید، چند ساعت قبل از زمانی که می خواهید به خواب بروید چیزی نخورید.

آب زیاد بخورید

کم آبی بدن یکی از علل تاثیرگذار بر خستگی بدن است. اگر به طور مداوم کمتر از ۸ لیوان آب در روز بنوشید، کم کم همیشه کند و تنبل خواهید بود. یک بطری یک لیتری آب را در نظر بگیرد. برای خودتان هدف بگذارید و مقرر کنید که روزانه ۲ بطری آب را تمام کنید. برای یک هفته این کار را امتحان کنید و ببینید میزان کلی انرژی تان چقدر افزایش می یابد.

کافئین را به میزان عاقلانه ای مصرف کنید

قهوه و نوشابه های گازدار می توانند هوشیاری شما را تقویت کنند اما مراقب باشید که این نوشیدنی ها به عادت های افراطی و غیرقابل ترک شما تبدیل نشوند. احتمال اینکه برای داشتن انرژی بیشتر، وسوسه شوید که نوشیدنی های کافئین دار بیشتری بنوشید بسیار زیاد است. اگر این روند افراطی ادامه پیدا کند، در نهایت تنها با خوردن دو فنجان اسپرسوی قوی و فشرده قادر خواهید بود در طی روز عملکرد معمولی خود را داشته باشید.

برای رفع بی خوابی تان قهوه را صبح اول وقت بنوشید

سعی کنید به میزان متعادلی کافئین مصرف کنید. کافئین میزان بخصوصی انرژی برای شما به ارمغان می آورد اما همچنین می تواند وابستگی معکوسی هم با خود داشته باشد.

منبع: روزنامه آسیا

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 208 تاريخ : جمعه 31 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:23

 زرافشان عنوان کرد: دانش آموزان کلاس اول چنانچه پرونده سلامت نداشته باشند ابتدا باید به مراکز سنجشی که معرفی شده مراجعه کنند و سپس با تکمیل پرونده سلامت ثبت نام خود را انجام دهند.
 رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش اظهار کرد: خوشبختانه در آموزش و پروش طرح سنجش در دو پایه پیش دبستان و اول دبستان انجام شد و به همین خاطر بخش عمده ای از دانش آموزان کلاس اول پرونده سلامت تکمیل شده دارند.
[تصویر: %DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%88%D9...%D8%A7.jpg]

وی با بیان اینکه پرونده سلامت یک بار تکمیل می شود، گفت: افرادی که پرونده سلامت آنها در دوره پیش دبستان تکمیل شده نیازی به تکمیل مجدد پرونده در سال اول دبستان ندارند.

زرافشان عنوان کرد: با توجه به پرونده سلامت ناهنجاری ها و مشکلات دانش آموزان نظیر نوع یادگیری، اختلالات جسمی و … مشخص شده، بنابراین شناخت تدابیر لازم از سوی مدارس انجام می شود.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در خصوص نحوه ثبت نام و تغییرات آن در سایر پایه ها اظهار کرد: با توجه به اینکه پایه دهم برای اولین بار امسال در آموزش و پرورش اجرایی می شود تغییراتی در نحوه ثبت نام ایجاد شده که مورد توجه ویژه آموزش و پرورش قرار دارد.

وی افزود: در پایه دهم بحث هدایت تحصیلی بسیار مورد توجه است و دانش آموزان باید در پایه نهم شاخه و رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و پس از آن اقدام به ثبت نام در پایه دهم کنند البته از هشت ماه گذشته اقدامات لازم برای هدایت تحصیلی انجام شده و آموزش و پرورش استان ها متناسب با شرایط در بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان را راهنمایی می کنند.

[تصویر: %DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%88%D9...%D8%A7.jpg]

زرافشان بیان کرد: در بحث هدایت تحصیلی علاوه بر آنکه انتخاب شاخه و رشته بسیار مهم است مسئله ای که امسال نگاه ویژه ای به آن شده توسعه متوازن سهم رشته های مختلف در پذیرش دانش آموز است و این مسئله به آموزش و پرورش استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش در خصوص ثبت نام مقطع پیش دبستانی گفت: با توجه به سیاست های آموزش و پرورش که توسعه پیش دبستانی بوده امسال قصد داریم نوآموزان در مناطق محروم و دوزبانه تحت پوشش آموزش های پیش دبستانی قرار گیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته پیشرفت خوبی در زمینه پوشش مدارس پیش دبستانی داشتیم و امسال هم قصد داریم این پوشش افزایش یابد در این زمینه دستورالعمل های خاص ثبت نام نیز به مدارس پیش دبستانی اعلام شده است.

وی در پایان مهلت ثبت نام پیش دبستانی را نیز مانند کلاس اول از اول خرداد ماه اعلام کرد و یادآور شد: متقاضیان تا پایان مرداد ماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام کنند.
زمان ثبت نام کلاس اولی ها در سال 95

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 188 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 16:09

دانلود پاسخنامه تازیخ اسلام رشته معارف 30 اردیبهشت 95

دانلود پاسخنامه تازیخ اسلام رشته معارف 30 اردیبهشت 95

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

موفق باشیدHeart

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 200 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:49

تقریبا همه مردان این تجربه را داشته و دارند و این یک سوال خیلی مهم در زندگی جنسی آنهاست. نعوظ صبحگاهی که از نظر علمی noctual penile tumescence یا NPT می‌گویند یک اتفاق خیلی طبیعی در تمام مردان است که در تمام مراحل زندگی و از دوران بلوغ جنسی آنها اتفاق می افتد. جالب است بدانید که این اتفاق برای خانم ها و در رحم هم ممکن است شکل بگیرید اما کسی نمی‌فهمد.

آنچه که در طول شب اتفاق می‌افتد یک سری تغییرات عصبی و هورمونی است که در چرخه خواب برای بدن ایجاد می‌شود. این تغییرات باعث نعوظ می‌شود که مستقل و جدای از خواب ها و رویاهای شبانه است.

بدیهی است که رویاهای محرک جنسی در این امر می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد اما به طور طبیعی مردان ۴ تا ۵ بار نعوظ را در خواب تجربه می‌کنند صرف نظر از خوابها و رویاهای مختلفی که می‌بینند. بنابراین باید با قطعیت گفت که مردان تنها نعوظ صبحگاهی ندارند بلکه نعوظ نیمه شب و نعوظ آخر شب هم می‌توانند داشته باشند.

برخی دانشمندان بر این عقیده هستند که این نعوظ صبحگاهی در واقع یک هدف مهم بیولوژیکی است که به آقایان کمک می‌کند که یک آلت تناسلی سالم داشته باشند. به ویژه به طور منظم آوردن خون اکسیژن دار به آلت تناسلی مرد، سلامت بافت آن را تضمین می کند و در رفع اختلالات نعوظ بسیار موثر است. بنابراین آقایان وقتی از خواب بیدار می‌شوند و نعوظ صبحگاهی دارند بدنشان به آنها می‌گوید که سیستم بدن کاملا طبیعی است.

نکته جالب این اسن که یک واقعیت علمی دیگر نشان می‌دهد که زنان نیز نعوظ صبحگاهی دارند. از نظر علمی تعدادی از زنانی که مورد بررسی قرار گرفتند نشان دادند که نعوظ کولیتوریس صبحگاهی در آنها هم اتفاق می‌افتد. هر چند این موضوع به علت اینکه نعوظ کولیتوریس مشهود نیست به اندازه نعوظ صبحگاهی مردان مورد مطالعه قرار نگرفته است و بر خلاف نعوظ صبحگاهی مردان که ادرار کردن را سخت می کند در زنان دشواری در ادرار کردن ایجاد نمی‌کند.

دلیل علمی علت نعوظ صبحگاهی به زبان ساده به قرار زیر است.

خواب انسان در مراحل مختلفی اتفاق می‌افتد و کامل می‌شود خواب سطحی به مرور به خواب عمیق تبدیل می شود که در واقع از خواب سبک تا مرحله حرکت سریع و سطحی چشم معروف به REM یا خواب و رویای عمیق پیش می‌رود.

در طول خواب مغز ما به صورت آهسته مواد شیمیایی به نام انتقال دهنده های عصبی در بدن ترشح می‌کند. به این روش مغز عملکرد بدن را به طور اتوماتیک کنترل می‌کند. همچنین مانع از آن می‌شود که در هنگام خواب دیدن به رفتارهای ناخودآگاه خود دست به عمل بزنیم. یکی از این انتقال دهنده های عصبی نوراپینفرین — norepinephrine — است که نقش مهمی در محدود کردن جریان خون دارد. در طول خواب  یا ریم که نوراپینفرین کمتر فعال می شود باعث می‌شود رگهای خونی باز شود و گردش خون جریان بیشتری می یابد که از جمله در آلت تناسلی گردش خون بیشتر می‌شود.

نعوظ در صبح ها ایجاد می‌شود زیرا صبح ها انسان ها معمولا از خواب عمیق بیدار می شوند. معمولا مثانه پر هم باعث نعوظ صبحگاهی می‌شود. بزرگ شدن اندازه مثانه بخشی از نخاع را تحریک می‌کند که باعث برگشت یافتن نعوظ می‌شود و این خود موجب کنترل ادرار در شب می گردد. هر چند این نعوظ صبحگاهی همانطور که قبلا گفتیم ادرار کردن صبحگاهی را سخت می کند اما چیزی که مهم است این است که این یک پدیده کاملا طبیعی است و نشان می دهد که بدن به خوبی دارد کارش را انجام می‌دهد.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:45

نرخ مرگ و میر در افرادی که ۲ بار در هفته به ارگاسم می رسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه می کنند
خیلی از مشکلات فقط با داشتن رابطه‌ جنسی منظم برطرف می‌شود. در زیر به دلایلی اشاره می‌کنیم که به شما ثابت می‌کند چرا باید بیشتر با همسرتان نزدیکی داشته باشید.

۱. رابطه‌ جنسی استرس را کم می‌کند.
اگر روز سخت و طولانی سر کار داشته‌اید یا همین طوری کمی احساس استرس می‌کنید، رابطه ‌جنسی به شما کمک خواهد کرد کمی ریلکس شوید و سطح استرس‌تان را پایین بیاورید. بدن در طول رابطه ‌جنسی دوپامین، اندورفین و اوکسی‌توسین ترشح می‌کند که همه این هورمون‌ها در کنار هم به از بین بردن استرس و بالا بردن سطح شادی طبیعی کمک می‌کنند.

۲. رابطه‌ جنسی ورزشی لذت‌بخش است.
خیلی از ما با شنیدن کلمه «ورزش» دچار وحشت می‌شویم، البته نه اگر این ورزش شامل رابطه ‌جنسی باشد. در طول رابطه‌ جنسی، بدن مداوماً تغییرات فیزیولوژیکی را تجربه می‌کند که شبیه به یک برنامه ورزش است. سرعت تنفس بالا می‌رود که این موجب کالری‌سوزی می‌شود. این یعنی اگر فقط سه بار در هفته با همسرتان رابطه‌ جنسی داشته باشید، می‌توانید در سال چیزی حدود ۷۵۰۰ کالری بسوزانید. این درست مثل ۱۲۰ کیلومتر دویدن است.
 
۳. کنترل بهتر مثانه:
رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه می گردد.
 
۴. رابطه‌ جنسی به ارتقای سیستم ایمنی بدنتان کمک می‌کند.
محققان دانشگاه ویلکس در پنسیلوانیا دریافته‌اند که دانشجویانی که حداقل دو مرتبه در هفته با همسرشان رابطه‌ جنسی داشتند، درمقایسه با آنهایی که اصلاً رابطه ‌جنسی نداشتند، سطح بالاتری از پادتن در بدنشان وجود داشت. در طول رابطه‌ حنسی، آنتی‌ژن‌هایی مثل ایمونوگلوبولین A در بدن ترشح می‌شود که ثابت شده است با سرماخوردگی و حتی آنفولانزا مقابله می‌کند. یک خبر خوب دیگر اینکه، هرچه رابطه ‌جنسی بیشتری داشته باشید، آنتی‌ژن بیشتری در بدنتان ترشح شده و سالم‌تر خواهید بود!

۵. رابطه‌ جنسی فشارخونتان را پایین می‌آورد.
بعضی از انواع فعالیت‌های فیزیکی، حتی اگر کوتاه باشد، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر فشارخون دارد. در تحقیقی که در دانشگاه پیسلی انجام گرفت، مشخص شد که رابطه‌ جنسی فشارخون دیاستولی (عدد پایینی فشارخون) را کاهش می‌دهد.

۶. رابطه ‌جنسی کمک می‌کند قلبی سالم داشته باشید.
وقتی بدن کالری می‌سوزاند، قلب نیز تقویت می‌شود. محققان موسسه تحقیقاتی نیوانگلند دریافته‌اند که اگر مردها به صورت منظم با همسرشان رابطه‌ جنسی داشته باشند، تا ۴۵٪ کمتر به بیماری‌های قلبی-عروقی دچار می‌شوند.

۷. رابطه‌ جنسی به تسکین درد کمک می‌کند.
اگر درد یا میگرن دارید، رابطه‌ جنسی برایتان بسیار بهتر از مسکن عمل خواهد کرد. دکتر جورج ارلیچ متخصص آرتروز در تحقیق خود دریافته است که بیمارانی که با همسرشان رابطه‌ جنسی منظم داشتند درد بسیار کمتری را نسبت به آنهایی که رابطه ‌جنسی نداشتند، احساس می‌کردند.

۸. رابطه‌ جنسی باعث می‌شود عادت‌ماهیانه‌ای منظم داشته باشید.
اگر عادت‌ماهیانه‌تان کمی نامنظم است، می‌تواند بخاطر سبک زندگی استرس‌زایتان باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، رابطه‌ جنسی استرس را کم می‌کند و این می‌تواند بر منظم شدن قاعدگی‌تان هم تاثیر مثبت داشته باشد.
 رابطه‌ جنسی استرس را کم می‌کند و می‌تواند بر منظم شدن قاعدگی‌تان هم تاثیر مثبت داشته باشد‎
 
۹. رابطه ‌جنسی عضلات لگنتان را قوی‌ می‌کند.
رابطه‌ جنسی علاوه بر عضلات روی پا، کمر و شکم روی عضلات لگنتان هم کار می‌کند. به نظرتان راه بهتری برای عضله‌سازی هم وجود دارد؟ با ساختن عضلات لگنی قوی‌تر می‌توانید ارگاسم بسیار بهتری هم در طول رابطه ‌جنسی تجربه کنید.
برای خانم‌ها داشتن عضلات قوی لگن علاوه بر کمک به بهبود علائم بی‌اختیاری ادرار، حساسیت در طول عمل جنسی را هم افزایش می‌دهد و کمک می‌کند ارگاسم‌های قوی‌تری داشته باشید. برای مردان هم تمرینات عضلات لگن خاصره می‌تواند جلو مشکلاتی مثل اختلال انزال و بی‌اختیاری ادرار را بگیرد.

۱۰. رابطه ‌جنسی احتمال سرطان را پایین می‌آورد.
رابطه‌ جنسی منظم به ویژه برای مردان احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. در یک تحقیق استرالیایی، مشخص شده است که مردهایی که حداقل ۲۱ مرتبه در ماه انزال داشته‌اند، کمتر دچار سرطان پروستات شده‌اند.
 
۱۱. رابطه جنسی سالم و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس زنان و مردان:
این نکته در سلامت روان افراد (خصوصا مردان) می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد

۱۲. رابطه‌ جنسی خوابتان را بهبود می‌بخشد.
رابطه ‌جنسی هم درست مثل ورزش ضربان قلب شما را بالا می‌برد و این منجر به ریلکس شدن بدن می‌شود. علاوه بر این، گفته می‌شود انزال مرد موجب رخوت می‌شود که خوابیدن بعد از عمل جنسی را بسیار راحت‌تر می‌کند.
بعد از ارگاسم هورمون پرولاکتین ترشح می‌شود که مسئول حس ریلکسی و خواب‌آلودگی بعد از رابطه‌ جنسی است.
 
۱۳. بهبود حس بویایی:
پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش می یابد. این هورمون سبب می گردد تا سلول های بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده می گردد)

۱۴. رابطه‌ جنسی باعث می‌شود ۱۰ سال جوانتر به نظر برسید.
داشتن رابطه‌ جنسی با همسرتان سه مرتبه در هفته باعث می‌شود حداقل ۱۰ سال جوانتر از سنتان به نظر برسید! دیوید ویکس، محقق و متخصص مغز و اعصاب اسکاتلندی در کتاب خود می‌نویسد، «داشتن رابطه ‌جنسی خوب واقعاً برایتان خوب است!»

۱۵. رابطه ‌جنسی طول‌عمرتان را افزایش می‌دهد.
جمع همه این فواید فوق‌العاده‌ای که رابطه ‌جنسی منظم می‌تواند بر جسم و ذهن داشته باشد این است که سالها به طول‌عمر شما اضافه کند. درواقع، تحقیقی که در ژورنال پزشکی بریتانیا به چاپ رسید، مشخص کرد که شرکت‌کننده‌های مردی که رابطه ‌جنسی منظم داشتند، دوبرابر آنهایی که هیچوقت رابطه‌ جنسی نداشتند، عمر کردند.
 
۱۶. سرماخوردگی کمتر:
افرادی که ۱-۲ بار در هفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر می باشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 245 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 12:39

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:17

افزودن دانه‌های تخم کتان به رژیم غذایی روزانه سبب افزایش سلامتی قلب و سلامت سیستم گوارش می‌شود، از طرفی این دانه‌ها سبب کنترل وزن شده و پیشگیری‌کننده از سرطان نیز می‌باشند.

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شوند.

چگونگی مصرف تخم کتان

بهتر است دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و خود آن را در منزل آسیاب نمایید. از آنجایی که تخم کتان یک دانه روغنی است، خرید تخم کتانی که قبلاً آسیاب شده، ممکن است گذشت زمان سبب اکسیده شدن آن گردد، در حالی که شما می‌توانید دانه‌های تخم کتان را خریداری کرده و به هنگام مصرف و به میزان نیاز خود، آن را با آسیاب برقی در منزل آسیاب نمایید و به شکل پودر درآورید و مصرف کنید.

دانه‌های تخم کتان می‌توانند بیش از یک سال قابل مصرف باشند.

بهتر است پودر تخم کتان را در دمای اتاق نگهداری کنید. میزان مصرف تخم کتان برای افراد سالم و بزرگ‌سال که در مصرف آن محدودیتی ندارند، یک قاشق سوپ‌خوری در روز می‌باشد.

محققان اظهار می‌دارند مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند .

برای افراد جوان تر، بیشتر از یک قاشق چای‌خوری در روز توصیه نمی‌گردد. از آنجایی که تخم کتان حاوی فیبر بالایی می‌باشد، برای وارد کردن آن در رژیم غذایی خود از میزان کم شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید.

یک قاشق سوپ‌خوری تخم کتان حاوی 36 کیلوکالری و یک قاشق سوپ‌خوری از تخم کتان آسیاب شده حاوی 50 کیلوکالری انرژی می‌باشد.

از آنجایی که دانه‌های تخم کتان طعم و مزه سبک و ملایمی دارند، می‌توانید به چندین روش آن را در رژیم غذایی روزانه خود وارد نموده و مصرف کنید.

فواید تخم کتان

* تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول خون و همچنین پایین آمدن قند خون گردد. فیبر محلول موجود در تخم کتان می‌تواند سبب کاهش کلسترول گردد و از افزایش پلاک در خون جلوگیری کند و در نتیجه از تنگ شدن دیواره عروق خونی که می‌تواند منجر به افزایش فشار خون و در نهایت سکته و حملات قلبی گردد، جلوگیری و پیشگیری نماید. فیبر موجود در تخم کتان همچنین می‌تواند از افزایش قند خون در بیماران دیابتی جلوگیری کند.

* تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چرب امگا-3 موجود در تخم کتان می‌باشد.

* تخم کتان برای افرادی که تمایل به کاهش وزن و کنترل وزن دارند بسیار مناسب می‌باشد. خوردن تخم کتان 30 دقیقه قبل از خوردن وعده غذایی سبب پر شدن معده و احساس سیری در افراد شده و در نتیجه موجب کنترل اشتها و کم خوری می‌شود.

تخم کتان و روغن آن

* سبب بهبود سیستم گوارش بدن می‌گردد. فیبر موجود در تخم کتان از بروز یبوست جلوگیری می‌کند و سبب هضم و دفع به موقع گردیده و به سلامت سیستم گوارش کمک می‌نماید.

* ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. ala موجود در تخم کتان سبب کاهش التهابات و در نتیجه عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می‌گردد. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که تخم کتان می‌تواند سبب کاهش برخی ناهنجاری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، لوپوس و پسوریازیس گردد.

* جلوگیری کننده از سرطان است. تحقیقات نشان می‌دهند تخم کتان نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به سرطان به ویژه سرطان روده و سینه دارد. این گیاه به علت دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌های مهمی همچون لیگنان‌ها که نقش مهمی در مبارزه با سرطان دارند، می‌تواند با پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی، با سرطان مبارزه کند.

احتیاط در مصرف تخم کتان!

محققان معتقدند علی‌رغم فواید بسیار زیادی که در تخم کتان مشاهده و اثبات شده، اما در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد.

افرادی که دارای روده التهابی و تحریک‌پذیر می‌باشند، باید از خوردن تخم کتان اجتناب کنند.

همچنین زنان باردار و مادران شیرده نباید تخم کتان مصرف کنند.

تخم کتان از پوکی استخوان و تحلیل رفتن بافت استخوانی جلوگیری می‌کند. تحقیقاتی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، حاکی از به تأخیر افتادن تحلیل استخوانی در موش‌های آزمایشگاهی بود که با تخم کتان تغذیه شده بودند و این امر به سبب وجود اسیدهای چرب امگا-3 موجود در تخم کتان می‌باشد.

از طرفی افرادی که دچار بیماری‌هایی مانند اندومتریوز، تخمدان پلی‌کیستیک و فیبرویید می‌باشند، نیز باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

محققان اظهار می‌دارند مردانی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات می‌باشند، باید از مصرف تخم کتان اجتناب نمایند.

اگر تخم کتان را به عنوان یک دارو مصرف می‌کنید، حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

چند پیشنهاد

* به هنگام خوردن صبحانه، آن را به شیر و کورن‌فلکس خود اضافه نمایید.

* به هنگام صرف ناهار، دانه‌های تخم کتان را به سالاد خود اضافه نموده و میل کنید.

* آن را با آب‌میوه مخلوط کرده و میل نمایید.

* آن را به انواع سالادها و یا سوپ‌ها بیفزایید.

* آن را به ماست و یا دوغ خود اضافه نموده و میل کنید.

* آن را به سس گوجه‌فرنگی و یا آب انواع گوشت‌ها اضافه کرده و میل نمایید.

* آن را به گوشت چرخ‌کرده اضافه نموده و سپس با آن کوفته و یا کباب درست کنید.

ترکیبات تخم کتان

* حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله اکثر ویتامین‌های گروه b بوده و دارای منیزیم و منگنز نیز می‌باشد.

* دارای دو نوع فیبر محلول و نامحلول می‌باشد.

* دارای چندین نوع آنتی‌اکسیدان قوی از جمله لیگنان است. از آنجایی که تخم کتان یک ماده گیاهی است، یکی از بهترین منابع لیگنان‌ها می‌باشد.

* حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 بوده و از این رو ضد التهاب می‌باشد. تخم کتان یکی از منابع غنی گیاهی است که دارای امگا-3 گیاهی به نام آلفالینولنیک اسید (ala) می‌باشد. بعد از روغن تخم کتان، روغن کانولا بیشترین میزان ala را دارا است.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 194 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:45

چه زود فراموش مي شوم
انگار سال هاست كه مرده ام
انگار از اول اصلاً نبوده ام
اما هنوز ذهن زخمي ام
ياد تو را نشانه مي رود .
----------------------------------------
كاش قلبم اسباب بازيت نبود ، تا اينقدر نمي شكست ...
----------------------------------------
خوش به حال تو كه تنها نيستي ...
----------------------------------------
قلبم بازيچه ي زنگ هاي تفريحت بود ؛
تا اين كه رفتي يه مدرسه ديگه ، ولي تازه به آزارت عادت كرده بودم ، حداقل من و با خودت مي بردي .
حتي اگه وقت شكستن قلبم و نداشتي ، بازم من و با خودت مي بردي ، قول مي دادم فقط يه گوشه بشينم و نگات كنم ...
----------------------------------------
فراموشت مي كنم ؟ ... قبول نيست
اين بار تو چشم بگذار ، فقط تا صد بشمار ، آهسته آهسته
راستي ، من بازي را خوب نمي دانم
خودم را بايد پنهان كنم يا گذشته را ؟
تو را فراموش كنم يا خاطره را ؟
قبول نيست ....
----------------------------------------
عاشقت بودم ... يادت هست ؟ گفتم دوستت دارم ، يادت هست ؟ ...
-----------------------------------------
اولين بارم نيست كه آروم گريه مي كنم ، اما اولين باريه كه گريه آرومم نمي كنه ...
----------------------------------------
كجاي لحظه هايم آمدنت را آرزو كنم ؟ كه دچار شدم به واهمه ي ديدارت ...
تپش دلِ تنگم ! دير است براي آمدن ... من نگاهم را عادت داده ام ، به خالي بودنت ، به نبودنت ...
من حراج كرده ام ، انتظار پر گلايه ام را ... دير است براي آمدن ...
بغض نبودنت ، با اولين باران بهاري باريد . و سيل خاطرات ، برد تمام آرامشم را ؛ دير است براي آمدن ، اصلاً نيا ... !
ديگر جايي نداري در اين ماتم كده ؛ به هواي كدام دل مي خواهي بيايي ؟ دلي ندارم براي باختن ؛
به اشتياق كدام آغوش مي خواهي بيايي ؟ آغوشم در عطش به تو رسيدن مرد ...
به ذوق كدام بوسه مي خواهي بيايي ؟ كه لب هاي خشكيده ام شوق بوسيدن ندارد ...
دير است براي آمدن ... خيلي دير ...
----------------------------------------

همان ناشناسي كه دلم را با او آشنا مي يافتم ، نگذاشت تا با اين آشناها كه دلم با آنها بيگانگي مي كرد ، بمانم ... !!!
----------------------------------------
ليلي بي مجنون ... ليلي از مجنون بريده ... !
چه شد كه به اينجا رسيديم ؟ ...
سكوتت آزارم مي دهد . با من حرف بزن . چرا دست هاي ما از هم جدا شد ؟ من و تو قرار بود تا آخرش بمانيم . آخر عشق من و تو اين برهوت پر خاطرست ؟ ...
اين انصاف نيست ، به خدا انصاف نيست ، چرا ساكتي ؟ اين بود حق دلي كه فدايت كردم ؟ ... اين جدايي ؟ ...
----------------------------------------
ساده ميگم عزيزم دل بريدن ساده نيست
چشماي مهربونت را نديدن ساده نيست
----------------------------------------
آخه خداي من !
با تمام كارايي كه باهام كرد حتي يه لحظه هم دلت برام نسوخت ؟!!...

----------------------------------------
لعنتي !! تو خواب هم اشكم و درمياري ؟؟!!
----------------------------------------
بي تو رنج سكوت لبان خاطره مي دوزد . چشمانم ، چشمه اي پرتلاطم ، و دستانم ، سست چون بيد مجنوني به رقص مي لرزد . آه اي صداي تو بي نهايت ادراك ! منِ تنها ، عاشقت شده بودم ...
----------------------------------------

هنوز خسته ام ... هنوز عاشقم ، هنوزم دوست دارم با تو بميرم ، نميدونم چرا ؟ تو كي هستي مگه ؟ ....
----------------------------------------

هيچ كس از جنس ما نيست ، اين چنين كه هستم ، كه بودي ، كه هستي ، كه بودم ... نمي گويم صميمي ، نمي گويم خوب ، نمي گويم پاك ، نمي گويم ... اما به آسمان سوگند ، به وسعت تنهاييم ، با همه ي وجود ، و با هرچه عشق و عشق ، دوستت دارم ...
----------------------------------------

آن روز كه رفتنت را باور كردم ، با خود عهد بي تو بودن را بستم !
اما هرگز نتوانستم ، تو با من بودي و من گريزان از تو ... گسستن را نياموخته ام هرگز ...
----------------------------------------

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 204 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:45

حالا هر جا که هستی ، پای هرکی نشستی ،
و چند سالمون نبود آخه نبود ....

آخه این قلب خسته پای یکی نشسته،
اما بدون که نمی دونست که می خواد بشکنه خیلی زود ...

آخه این زخم کاری ،چرا آروم نداری
چرا می سوزی و می سازی و میگی دردی نداری، بگو، آخه بگو...

درد نفرین تو هست، درد این زخم کاری، حتی دردایی که تو
توو زندگی خود داری بدتره، ای دو رو...
**************************************
من تمام هستی ام را در جنگ با سرنوشت

در تهاجم با زمان آتش زدم ، کشتم

من بهار عشق را دیدم ولی باور نکردم

من ز مقصد ، در پی مقصود های پوچ افتادم

تا تمام خوبها رفتند و خوبی ماند در یادم

من به عشق منتظر بودن همه صبر و قرارم رفت

بهارم رفت ، عشقم مرد ، یارم رفت
***************************************
کسی آمد که حرف عشق با ما زد

دل ترسوی ماهم دل به دریا زد

به یک دریای طوفانی دل ما رفته مهمانی

چه دور ساحلش از دور پیدا نیست

یه عمری راه و در قدرت ما نیست

باید پارو نزد وا داد باید دل رو به دریا داد

خودش میبردت هر جا دلش خواست

به هر جا برد بدون ساحل همون جاست

به امیدی که ساحل داره این دریا

به امیدی که اروم میشه تا فردا

به امیدی که این دریا فقط شا ماهی داره

به عشقی که نمیبینی شباش بی ستاره

دل ما رفت مهمانی به یک دریای طوفانی

باید پارو نزد وا داد باید دل رو به دریا داد

خودش میبردت هر جا دلش خواست

به هر جا برد بدون ساحل همون جاست
****************************************
مطمئن باش و برو

ضربه‌ات كاری بود

دل من سخت شكست

و چه زشت

به من و سادگی‌ام خندیدی

به من و عشقی پاك

كه پر از یاد تو بود

و خیالم می‌گفت تا ابد مال تو بود

تو برو، برو تا راحتتر

تكه‌های دل خود را آرام سر هم بند زنم
*****************************************

آهای مردم دنیا آهی مردم دنیا گله دارم گله دارم٬من از عالم و آدم گله دارم گله دارم

آهای مردم دنیا آهی مردم دنیا گله دارم گله دارم٬ من از دست خدا هم گله دارم گله دارم

شما که حرمت عشق رو شکستین ٬کمر به کشتن عاطفه بستین ٬

شما که روی دل قیمت گذاشتین ٬که حرمت دل رو نگه نداشتین

آهای مردم دنیا آهی مردم دنیا گله دارم گله دارم٬من از عالم و آدم گله دارم گله دارم

فریاد من شکایت یه روح بی قراره روحی که خسته از همه زخمی ی روزگاره

گلایه ی من از شما حکایت خودم نیست٬ برای من که از شما سوختم و گم شدم نیست

اگه عشقی نباشه آدمی نیست٬ اگه آدم نباشه زندگی نیست

نپرس از من چه آمد بر سر عشق٬جواب من بجز شرمندگی نیست

آهای مردم دنیا آهی مردم دنیا گله دارم گله دارم٬من از عالم و آدم گله دارم گله دارم.
*******************************************
درسکوت دادگاه سرنوشت

عشق برما حکم سنگینی نوشت

گفته شد دل داده ها از هم جدا

وای بر این حکم و این قانون زشت

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 217 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 4:45

پرش به انجمن:

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 218 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:41

[تصویر: fu9136.jpg]

جوکهای جدید و خنده دار

 

طرف اسم آیدیشو گذاشته جوجه طلایی,
میگم چند سالته؟
میگه 38
شما قضاوت کنید آخه این جوجه طلاییه یا شترمرغ بالغ؟

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

یه سوال خعلی ذهنمو مشغول کرده
 تو شعر تاب تاب عباسی، این کلمه عباسی دقیقا چه نقشی داره؟فامیلیش آقای عباسیه؟  
سکه عباسیه؟ 
از این عباسیاست که به پیشونی میزنن؟  تورو خدا یکی جوابشو بگه دارم داغون میشم

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوکهای خنده دار •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

میخ میره تو پای خسیسه،میره پیش دکتر.
دکتر میگه:«5هزار تومن میگیرم درش میارم»
خسیسه میگه:«500تومن بگیر کجش کن!»

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• مطالب طنز و خنده دار •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

من چشمم به دوربين مداربسته ي مغازه ها مي افته
ناخوداگاه حرکاتم مشکوک ميشه! 
شمام اینجورین.؟

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

رفتم کله پزی به یارو میگم زبون دارید؟
یه نگا بهم کرد گفت نه فقط تو داری ،ما با دماغمون حرف میزنیم

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوک خنده دار جدید •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

ریا نشه فکر کنم تلگرامم فهمیده من ادم خاصی ام ...
چون متنای منو سبز نشون میده ماله بقیه رو سفید ...
تازه من تو هر گروهی که هستم اسمم نفر اوله
ينى من از بندگانه برگزيده ى خدا هستم ؟؟
چه اتفاقى داره ميوفته ؟

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوک خنده دار باحال •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

شوهر چیست !؟
شخصی است که آشغالارو می ذاره دم در و چنان قیافه ای می گیره انگار همه
خونه رو تمیز کرده !

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• طنز نوشته های کوتاه •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

‏قبل از اینستاگرام من ساعتها مینشستم به این فکر میکردم که
یعنی غذای دوستام چه شکلیه ؟

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

شیخی را گفتندی:
پوست کلفت ترین انسانهای سیاره کدامندی؟
شیخ قدرى بیاندیشیدندی سپس بفرمود:
اهالی ایران زمین
مریدی بپرسید: از چه رو یا شیخ؟
شیخ بگفتی:
آب نیترات دار
نان جوش شیرین دار
برنج آرسنیک دار
سبزیجات با فاضلاب
میوه ها با کود شیمیایی و سموم دوز بالا
لبنیات با روغن پالم
گوشت تاریخ مصرف گذشته
مرغ هورمونی
آلودگی هوا
پارازیت
پراید
سقوط هواپیما
و کماکان زنده اند و می خندند و جوک همی پراکنند.

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوک خنده دار و جدید •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

فقط یه ایرانی میتونه 
به جای اینکه یه قدم بیاد جلو دم سفره بشینه ، 
سفره رو بکشه سمت خودش

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• مطالب طنز و خنده دار •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

راحت ترین غذا رشته پلوس.
 نیم کیلو رشته رو سرخ کنید.
 یک کم زعفرون بزنید و بریزید تو برنج
 دم که کشید بریزید بیرون و زنگ بزنید کبابی محل

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوک خنده دار •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

پسرا به هم فوش میدن و واقعا
 منظوری ندارن
دخترا قربون صدقه هم میرن و اونا هم واقعا منظوری ندارن

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

  

رفتم تو پارک کنار یه پیرمرد نشستم وسطای حرفش با بغض گفت پسرم منو زمان پیر نکرد ..گفتم پس چی پیر تون کرد؟
گفت اون تیکه آخر رانی .

 

•.•.•.•.•.•.•.•.•.• جوک خنده دار جدید •.•.•.•.•.•.•.•.•.•

 

مهريه مادر بزرگم ٥ هزار تومن بود
يه سري پدربزرگم باش دعواش شد دست كرد تو جيبش دو پاكت وينستون انداخت جلو مادربزرگم گفت پاشو برو خونه بابات

 

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 179 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:41

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین فروردین ماه

امروز اتفاقات زیادی در اطراف تان در جریان است، به همین دلیل بسیار هیجان زده هستید. به نظر می رسد که احساس سرزندگی می کنید و همه چیز همان طور که دل تان می خواهد پیش می رود. از این که می بینید می توانید همه ی کارها را به بهترین شکل به انجام برسانید متعجب شده اید. اما حواس تان باشد که حتی در اوج شلوغی هم باید کمی استراحت کنید و از زیبایی های اطراف تان لذت ببرید. بدانید که لبخند شما از همه چیز ارزشمندتر است، پس به جای این که از این هیاهو دچار اضطراب شوید بهتر از آن لذت ببرید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین اردیبهشت ماه

امروز ممکن است عصبانی شوید، زیرا متوجه خواهید شد که قبل از شروع یک کار جدید باید اول همه ی کارهای نیمه تمام گذشته را به سرانجام برسانید. این درحالی است که دیگران همه به شما تکیه کرده اند و انتظار دارند که تعهدات تان را نادیده نگیرید. یک نفس عمیق بکشید و آستین ها را بالا بزنید. فقط کافی است تا زمانی که انجام کارهای نیمه تمام به پایان نرسیده است به کسی وعده ی جدید ندهید. کمی تمرکز و پشتکار کلید حل مشکلات شماست.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین خرداد ماه

در صورتی می توانید به تحقق آرزوهای تان دست پیدا کنید که این دو نکته را فراموش نکنید: ۱. حتی اگر احساس می کنید که آرزوهای تان دست یافتنی هستند، باید بدانید که تحقق آن ها به همین سادگی ها امکان پذیر نیست. ۲. بعضی چیزها بهتر است اصلاً اتفاق نیفتند، زیرا وقتی تحقق یافتند احساس خوشایندی به شما دست نخواهد داد. بدانید که همیشه انتخاب های مختلفی پیش روی شماست و این خودتان هستید که تصمیم می گیرید کدام یک را دنبال کنید. اما قبل از این که مسیر مشخصی را انتخاب کنید باید همه ی جوانب را بررسی کنید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین تیر ماه

امروز انرژی های عجیب و غریبی را در اطراف تان حس می کنید، اما نمی توانید دلیل شان را پیدا کنید. به نظر می رسد این انرژی ها خبری را از آینده برای تان آورده اند، اما متأسفانه قابل فهم نیستند. برای این که معنی این پیام ها را درک کنید خودتان را به زحمت نیندازید. فقط به آن ها گوش کنید و ذهن تان را زیاد درگیر نکنید. همین که فعلاً از وجود این پیام ها آگاه باشید کافی است.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین مرداد ماه

از نظر روابط اجتماعی به نظر می رسد که هفته ی پرمشغله ای را پیش رو دارید و گفت و گوهای هیجان انگیزی انتظارتان را می کشند. اگرچه این خبر خوشایندی برای شماست، اما باید بیش از پیش به روابطی که دارید دقت کنید. حواس تان باشد که هیچ چیزی را با صورت ظاهر نپذیرید، به ویژه اگر موضوع عشقی باشد. سعی کنید از این روابط و گفت و گوها استفاده کنید تا مسیر درست زندگی را تشخیص دهید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین شهریور ماه

به نظر می رسد که برای تجسم زندگی دلخواه تان به فکر و خیال پناه برده اید. ممکن است با این کار خودتان را به سادگی گول بزنید، اما مطمئن باشید که دیگران باورتان نخواهند کرد. سعی کنید به واقعیت های زندگی تان توجه کنید و اولویت هایی را که دارید براساس اهداف تان تنظیم کنید. حتی اگر لازم شد بهتر است به خاطر سلامتی خودتان هم که شده بعضی از رفتارهای تان را تغییر دهید. شک نکنید که به این ترتیب شادتر خواهید زیست.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین مهر ماه

به نظر می رسد که ابرهای مه آلود کنار رفته اند و اکنون می توانید قابلیت های پنهان و نامشخص آینده ی خود را ببینید. با این که هنوز مشکلات بسیاری پیش پای تان قرار دارند، ممکن است فکر کنید که همه چیز خوب و مثبت پیش می رود. اهداف بلند مدت تان را از نظر دور نکنید و تا می توانید برای رسیدن به آن ها تلاش کنید. افکارتان مسیر موفقیت را به شما نشان می دهند، اما باید برای حرکت در مسیر برنامه ریزی کنید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین آبان ماه

همه چیز کمی آشفته به نظر می رسد، اما باید صبوری به خرج دهید. ممکن است یک ندای درونی به شما بگوید که درحال از دست دادن فرصت مهمی هستید. اما بدانید که موفقیت یا شکست به خودتان بستگی دارد. میانه ی مسیر را بگیرید و سعی کنید از همین لحظه ای که در آن هستید نهایت استفاده را ببرید. البته فراموش نکنید که در کنار همه ی این ها باید به وظایف تان هم عمل کنید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین آذر ماه

به نظر می رسد که تلاش می کنید تا آینده ی خود را طوری رقم بزنید که با اهداف بلند مدت تان در تضاد نباشد. اما ممکن است هنوز این آمادگی را نداشته باشید که به دیگران بگویید واقعاً چه چیزی در زندگی برای تان مهم است. همیشه وقتی با کسی حرف می زنید سعی می کنید تا امنیت احساسی خود را حفظ کنید. امروز هم همین رویه را ادامه دهید، فقط کمی دقت تان را بیشتر کنید تا تصمیمات هوشمندانه تری اتخاذ کنید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین دی ماه

تا همین چند وقت پیش همه چیز خیلی خوب پیش می رفت، اما امروز به نظر می رسد که کارها به هم گره خورده اند. حواس تان باشد که منفی نگری مشکلی را حل نخواهد کرد، اما اگر کمی واقع نگری خود را افزایش دهید همه چیز بهتر خواهد شد. برای این که درک بهتری از موقعیت داشته باشید باید از دیگران هم نظرخواهی کنید. از مشورت های خوب بهره بگیرید تا بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین بهمن ماه

به نظر می رسد که دیگران منظورتان را اشتباه فهمیده اند و اکنون بسیار ناراحت هستید. هرچه بیشتر سعی می کنید وضعیت را درست کنید، بیشتر به خرابی ها دامن می زنید. بدانید که کلید حل این مشکل در دنیای خارج نیست، شاید بهتر باشد که رویکرد خودتان را تغییر دهید. وقتی رویه ی خود را تغییر دهید همه چیز خود به خود عوض خواهد شد.

فال روزانه 30 اردیبهشت متولدین اسفند دماه

آدمی نیستید که وقتی کتابی در دست می گیرد دزدکی آخرین صفحه را بخواند، همیشه ترجیح می دهید به ترتیب صفحات پیش بروید و خودتان پایان ماجرا را حدس بزنید. اما الآن همه چیز فرق می کند، باید تصمیم بگیرید که می خواهید کدام صفحه ی زندگی را ورق بزنید و دیگر غصه ی چیزهای از دست رفته را نخورید. اگر اتفاقات غیرقابل پیش بینی در زندگی تان رخ داد نگران نشوید، زیرا اکنون نمی توانند مانع مسیری شوند که در پیش گرفته اید.

تهران پاتوق...
ما را در سایت تهران پاتوق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی tpg بازدید : 203 تاريخ : پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 2:41